Wie ben ik?


Heey daar,


Ik ben Laura 27 jarige meid afkomstig uit het Gentse. Ik ben sinds februari 2025 trotse mama geworden van Naomi. Trouwe dierenvriend hier thuis lekker warm met 3 honden & een kat. Verder nog 4 paarden die bij mijn vriend zijn grootouders verblijven!


kleine weetjes over mij!


  • vettig pakje friet daar kan ik altijd van genieten. 🍟
  • Ik heb nochtans altijd gezegd dat ik nooit kindjes ging hebben woepsi 😜
  • Mijn favo kleur is rood, daarom heel veel rood op mijn socials  😉
  • Verslaafd aan kruiden broodjes!

 

Laura.vc.fotografie

 

Mijn kleine kudde vol liefde!


Paarden hebben altijd een speciale plaats in mijn hart gehad en door hen is zelfs één van de mooiste hoofdstukken in mijn leven begonnen!


Het begon allemaal met Oxana, ja de haflinger die graag wel eens haar tong uitsteekt voor de foto 😉. Is mijn vriend zijn paardje. Moest hij die avond niet gaan wandelen zijn, zou ik hem waarschijnlijk nooit leren kennen hebben. 🫣


Niet veel later op de jaarmarkt in Sint Lievens Houtem verwelkomden we Joke, een sterk karaktervolle fjord die meteen deel werd van ons gezin.


Een jaar later kwam eindelijk mijn droom uit. Zo kwam mijn Friese dame met haar elegante en prachtige looks in de kudde.


Dan was er nog één heel bijzonder hoofdstuk. Na lang twijfelen besloten we om ons eigen veulen te fokken uit Joke. Het resultaat? Ons eerste, eigen gefokte wondertje Amor. Een paardje met een verhaal dat letterlijk bij ons begon! Amor heeft echt een hart van goud!


Samen vormen ze mijn kleine, hechte kudde. Elk met hun eigen karakter, elk met hun eigen plek in mijn hart! ❤️

Wanneer begon mijn passie voor fotografie?


Mijn passie voor fotografie begon in 2021, op een moment dat ik nooit meer zal vergeten. Ik had mijn allereerste fotoshoot met mijn eigen paard. Een dier dat voor mij zoveel meer is dan alleen een maatje. Ondertussen is mijn fries al 5 jaar aan mijn zijde.


Toen ik de foto's terug zag, gebeurde er iets. Ik voelde een diepe ontroering, een wauw-gevoel dat mij raakte tot in mijn hart.  Het was alsof iemand een stukje van onze band had gevangen en had omgezet in iets  tastbaar, iets eeuwigs.


In dat moment besefte ik hoe krachtig beelden kunnen zijn. Hoe een foto niet alleen laat zien wat er is, maar ook wie je bent en wat je voelt en ik wist meteen: dit wil ik anderen ook laten ervaren.


Ik wil dat mensen dezelfde warmte, trots & emotie voelen wanneer ze de foto's terug zien. Dat ze even stil vallen, glimlachen, misschien zelfs een traantje wegpinken precies zoals ik toen.


Vanaf die dag is fotografie voor mij meer geworden dan een passie. Het is mijn manier om liefde, verbinding & herinneringen vast te leggen.


Voor nu, voor later, voor altijd!




always a place in my heart! ❤️


Waarom ik echt met fotografie begon? 


Deze knappe jongen dat je hiernaast op de foto ziet staan is Din Din Boy een knappe franse draver. Helaas dachten we dat hij niet in de kudde paste, omdat hij naar Joke & Oxana begon te bijten. We hebben hem dan verkocht met pijn in het hart. 


Achteraf gebleken was het dan Oxana die het probleem was & dat inzicht kwam helaas te laat. 


Wat ik het meeste mis (buiten boy natuurlijk)? De foto's die ik nooit heb laten maken. Ik heb geen enkele professionele herinneringen aan Boy. Enkel standaard foto's met mijn gsm. Geen beelden van zijn karakter, zijn blik, zijn zachte momenten met mij erbij. Dat doet nog altijd pijn. Als ik de kans had, zou ik hem meteen terugkopen..., maar 5 paarden houden is niet mogelijk.


Het is precies die spijt die mij heeft doen beseffen hoe waardevol foto's zijn. Hoe belangrijk het is om momenten vast te leggen voor ze verdwijnen & hoe kostbaar het is om later te kunnen terugkijken op wat ooit was, daarom fotografeer ik vandaag met zoveel passie. Ik weet hoe het voelt om herinneringen te missen & omdat ik ervoor wil zorgen dat jullie dit nooit die spijt hoeven te hebben. 


Enkele sfeer beeldjes van mijn eigen fotoshoots


Soms sta ik zelf voor de lens voor andere fotografen. Deze momenten zijn niet alleen een kans om mooie beelden te maken, maar ook om persoonlijke herinneringen vast te leggen die ik voor altijd wil bewaren. Elk beeld vertelt een stukje van mijn verhaal.

Hoe zot zijn mijn dromen?

Mijn fotografie reis


In 2021 begon ik hobbygewijs met fotografie, naast mijn fulltime job in het rusthuis De Zilvermolen in Zwijnaarde, letterlijk maar vijf minuutjes van huis. Al snel merkte ik dat ik er niet alleen plezier aan beleefde, maar dat ik er ook kleine opdrachten mee kon verdienen. Op 16 februari 2023 nam ik de stap om officieel zelfstandig in bijberoep te starten.


2024 bracht een grote verandering in ons leven: ik werd zwanger. Door het eerste trimester vol misselijkheid heb ik even een pauze genomen van fotografie. Het zette me aan het denken of ik wel verder wilde gaan met fotoshoots. Na een tijdje van twijfel voelde ik gelukkig de creatieve kriebels weer terugkomen. Op 1 januari startte ik helemaal opnieuw: een nieuwe Instagram pagina, een nieuwe website (en ja, inmiddels alweer een nieuwe 😉).


Op 25 februari werd onze kleine meid Naomi geboren. Vier maanden lang heb ik volop van haar genoten, en vanaf 1 juli ben ik weer met veel plezier fotoshoots gaan doen. Dat jaar even op de pauzeknop zetten, heeft me goed gedaan: ik kon alles goed voorbereiden en geniet nu des te meer van wat ik doe.


Na deze periode ben ik volop aan het nadenken over de toekomst en droom ik er steeds meer van om op termijn volledig zelfstandig fotograaf te worden. Voor nu geniet ik met volle teugen van elk moment achter de camera én van mijn gezin.

ondernemingsnummer- en btw nummer:


0798.542.008


BE0798.542.008

   

Adresgegevens vestiging bedrijf:


Zandvoordestraat 17

9052 ZWIJNAARDE

Follow me on Instagram
@laura.vc.fotografie